Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2008 22:10 - Новите дрехи на Динка...
Автор: dinka Категория: Хоби   
Прочетен: 9132 Коментари: 19 Гласове:
0

Последна промяна: 12.04.2008 15:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Каква ви е първата асоциация, когато чуете думата "мотор"?

"Донори", "самоубийци", "кеф", "king of the road"?

Имам доста малък опит с точно този двуколесен представител на превозните средства, но макар и малък, благодарение на него съм видяла и 2 и 220 по Цариградско.

От днес нещата в моя живот се промениха в непонятна посока...

След 5 мирни години на съжителство с моя Младеж и след няколко месеца още по-мирно съжителство с него и с Петко Фон Клостервизен, сега спокойно мога да кажа, че ме очакват доста неизвестни занапред.

Малко по-рано днес, един колега, когато му споделих идеята на Младежа, той ми отговори така:image

"Много се радвам, че ви познавах"

Точно това "Х" не е правописна грешка, Томас. То крие неизвестните в живота ми, но зная, че съм адски подготвена.

Новите ми дрехи са на лице! Един вид - моята втора кожа!

Екипировката е онази малка брънка от колелото, която от "донор" може да те направи жив човек. И за това не трябва да се пести.

По-добре си купи по-евтин мотор, отколкото да се движиш по джапанки и кърпа на главата със същия този мотор.

Ето защо - решихме да не пестим от екипировка.

Аз, като човек, който нищо не разбира от този вид екипировки, без да искам се ориентирах в правилната посока. Но усещането... То е повече от незабравимо!

imageНай-силната заблуда за мацка на мотор:

Мацките по филмите, които се возят на мотори изобщо не изглеждат така, както изглеждам аз, нахлузила всичко необходимо!


Първи впечатления за удобство:

Никакво! Адски трудно успях да облека якето. За панталоните да не говоря. А когато и двете са върху мен се чувствам като киборг. Убедиха ме, че това е заради "зимните хастари" и на двете.

Всички кори по ръкавите, гърба, коленете и на всякакви по-чупливи места" тежат толкова много, че се чувствам като оловно гюле, с диаметър 157 см.

На външен вид изглеждам като облечена в ски екип, но така биха изглеждали екипите на тези скиори, които имат намерения да ги мачка рактрак поне по няколко пъти на ден за наместване на кокалите.

За каската няма да говоря, защото вече имам 3 за велосипеда и някак съм свикнала с усещането.
image
А с ботушите още нямам опит, защото никой не предполага, че ще се появи една руса кака, която носи крак, отговарящ на детски номер.

Е, все пак постигнахме компромис, но ме убедиха, че след като си ги взема, мога да си ги суркам по асфалта в движение колкото си поискам, при това без да си оставя половината пръсти на платното. 

За ръкавиците се отнася същото.

Е, пожелайте ми успех, попътен вятър и се оглеждайте за мотористи и велосипедисти, че са доста чупливи, да му се не види!

p.s. За Младежа ще пиша отделно, защото той е виновен за всичко!


Тагове:   новите,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. estrella - Попътен
11.04.2008 22:29
вятър, дете. Свободата на мотор е незаменима. Рева и завистливите погледи също... Носталгично ме настрои, ще накарам татко пак да извади харитон.
цитирай
2. dinka - :)))
11.04.2008 22:36
Харитон аз го зная :)))
цитирай
3. renito0oo - нямам търпение да те видя с екипи...
11.04.2008 23:01
нямам търпение да те видя с екипировката :)
п.с. а за Петко няма ли ? хахаха
цитирай
4. dinka - Ха ха ха!
11.04.2008 23:03
Ти не трябва ли да си в леглото? :)))
Шегувам се... Да ти кажа няма да ме виждаш често в нея, защото не е истина колко е трудна за носене. :))) Като обух панталона си помислих, че няма да мога да клекна с него, но стана. Просто трябва да се свикне с търкането на твърди неща по ставите и някои други места :)))

p.s. на него ще му намерим един кош да си го возим вътре и да му се веят мустаците :)))
цитирай
5. thomas - :-)
11.04.2008 23:08
Харесва ми, че се сещаш за мене, пък ако ще и да мислиш за мен като за правописен речник :-P

Колкото са трошливи обаче мотористите, три пъти по толкова са шумни, а в общия случай - и ужасно нахални и неразумни на пътя. Ако зависеше от мен, такова превозно средство няма да съществува. Но не зависи. :-) И все пак, ако стана министър на вътрешните работи сега като махнат Румен Петков, ще забраня поне използването им в града. Само отвъд околовръстното, и то без южната дъга при Бояна, защото в събота и неделя ги чувам на 2 километра надолу през поляни и ливади :-)
цитирай
6. dinka - За шума...
11.04.2008 23:13
До колкото ми е известно това е нещо като предпазна мярка. Правят го, за да може шофьорите поне да ги чуят, защото много често или не ги виждат или се правят, че не ги виждат. :)))
Чакай да понатрупам малко опит като "багаж с екипировка" и ще си говорим пак. Тогава определено ще имам какво да кажа :)))
цитирай
7. thomas - Не си познала...
11.04.2008 23:22
Правят го, за да може шофьорите да ги чуят. И да се чувстват унизени.

Никой от шумните, за които аз говоря, не се страхува, че може да пострада от удар с лека кола. Напротив - неведнъж мен в колата ме е било страх, че някой подобен идиот може да ми се натресе върху нея - и доколкото преживяването, което ми предизвикват, е силно негативно, в такъв момент грам не ме интересува дали ще се пребие и той, даже може и да ми се иска да го направи, за да млъкне.

Разбира се, може изобщо да не говорим за едно и също ниво на шум (и стил на каране), но като гледам тази екипировка, малко се съмнявам да е нещо различно от това, което описах.
цитирай
8. rationalnumber - Пак чули-недочули :)
12.04.2008 08:47
Малко факти за колегата спец, кандидат-министър на МВР:

1. Близо 60% от тежките ПТП-та с мотоциклети стават, защото автомобилистът не е видял моториста. Основната част са при обратен завой, когато този в колата спи и завива, а мотористът не очаква да му излязат на пътя, тъй като няма къстовище наблизо.

2. Дизеловите КАМАЗ-чета, които всяка сутрин излизат от строежа до вас, вдигат повече шум от стредностатистическия мотоциклет. И цапат :)

3. Не се страхувай, малко е вероятно някой да се натресе в колата ти, ако караш като хората. Бъди сигурен, че този на мотора е доста по-съсредоточен, докато кара, обстоятелствата го изискват :)

4. Никой не го боли фара дали се чувстваш унизен, извисен или окрилен докато се разминавате. Всъщност те възприемат като поредния обект на пътя, който може да ги довърши. Душевните ти терзания и нежният ти слухов апарат вероятно са последните неща, за които ще се сетят :)

Айде бъди здрав и гледай да не ръсиш мъдрост на килограм, за да не се излагаш :)

П.С.
За Петко трябва специален екип, който да му позволява ушите да стърчат през каската. Те са му основният инструмент за контакт с околната среда :)
цитирай
9. thomas - Като ще си говорим по точки...
12.04.2008 09:02
1. На мощен мотор, който вдига 150 км/час по бул. България, човек не се качва, за да отиде на работа, а за да се прави на велик пред мадамите. Не автомобилистите, а лудостта на този тип мотористи, е причината за инцидентите с тях.

2. Возещите се на подобен мотор могат и да разглеждат колите като неподвижни "обекти", с които трябва да се разминат, но всъщност са тежки нарушители на закона, и освен самоубийци, могат да бъдат и убийци.

3. Не си прав за "камаз-четата" - освен че за разлика от моторите, след тях остават построени сгради, то и каквото и да правят, шумът им е несравнимо по-малко дразнес от високочестотния вой на един ускоряващ мощен мотоциклет. Последното може да се сравни само с излитащ самолет (но пистите на летището са нарочно отдалечени от местата, където живеят хора), или с автомобил от Формула 1 (чиито писти също не се намират в жилищни квартали).

4. Защо пък не чух един моторист в Германия, Италия, Австрия, САЩ, Великобритания, Израел, Испания, Хонконг, Русия, Тайланд и доста други места да се държи като българските джигити насред градовете!? Не ми пречат мотористите - изборът да си увреждат слуха и да си рискуват здравето си е техен и щом им харесва, нека си се придвижват така. Пречи ми обаче тоталното несъобразяване с правилата, които незнайно защо те считат, че важат само за автомобилистите.
цитирай
10. estrella - Надявам се,
12.04.2008 10:48
заради честта на фамилията, да правите разлика между каращите "сапунерки" по джапанки и кърпа на главата и момчетата с кожените якета...
цитирай
11. thomas - Е така де...
12.04.2008 10:50
Разликата е като между деца, играещи на фунийки в училищния двор, и американската армия при нашествието в Ирак...
цитирай
12. sis - бъди жива и здрава!
12.04.2008 12:11
и много късмет ти желая.
:):):):)
цитирай
13. damnation - Евала за екипировката, добре си се ...
12.04.2008 13:47
Евала за екипировката, добре си се изръсила - пък дано не се налага да проверяваш колко точно пази.

Аз съм скромен опит ,но до колкото знам, най-важни са каската и обувките. Другото, ако не дай си боже, стане нещо, определя дали ще си натрошен или много натрошен. Важното е да си жив.
Относно мотористите - и между тези с джапанките и между тези с кожените якета има глупаци. Обикновено не живеят дълго.
цитирай
14. dinka - Честно казано не съжалявам за изръсването
12.04.2008 14:37
Живота ми е мил и е истинско щастие, че успях да се екипирам като хората. Като гледам каките как смело се качват зад такива с джапанки... по едни токченца...
Смятам, че и аз и младежа (с който имахме различно мнение само и единствено за ботушите, иначе всичко останало ни е абсолютно еднакво) сме се застраховали.

А за важността на екипировката - всичко е важно. Няма по-важно или по-малко важно. Аз с колелото като излизам не тръгвам без каска и ръкавици, а за мотор си трябва доста повече. :))
цитирай
15. tessy - томас,
14.04.2008 19:57
безрасъдни шофьори има навсякъде. И такива на мотоциклети и такива на леки коли. Гледай по- често Рай 1 :))). Факт е ( в Италия), че напоследък се говори за смъртни случаи с леки коли, в които пешеходците остават размазани или биват влачени от автомобилите на пешеходната пътека, за катастрофа с мотори скоро не са споменавали.
Динка, трябва да разкажеш от последвалите пътешествия с мотора, ще бъде приятно да прочета. Попътен вятър!
Поздрави...
цитирай
16. ingodwetrust - Супер
15.04.2008 15:02
Едно от големите удоволствия в живота е да яхнеш вятъра. Точно поради тази причина КАТ измисли каските. Всички знаем, че няма безмерно щастие, затова екипировката е задължителна :)
Относно намеренията на г-н Томас да забрани достъпа на мотоциклетите в града ще му напомня, че изграждането на извънградски паркинги за сигурност и организиран транспорт на мотоциклетистите от града до покрайнините, ще струва на министерството му скромната сума от около 800 млн. евро годишно.
Приятно каране и припомням, че осевата линия не е създадена за изпреварване на изпреварващите :)
цитирай
17. thomas - @ingodwetrust
15.04.2008 15:33
А защо тези 800 милиона евро трябва да са проблем на министертството, а не на онези, които искат да си имат мотоциклети, непригодни за каране в града, които ще държат на въпросния паркинг?! Доколкото знам, общината или МВР нямат никакво намерение да ми поемат разходите по паркирането на любимия ми личен ми самолет, за който също ми искат доста сериозна годишна такса, и не ми осигуряват и никакъв организиран транспорт до него :-) Както се казваше в онази стара мисъл, "който иска да си има брада, трябва да си има и гребенче".

P.S. Добре, че каските не са ги измислили в КАТ, че сигурно иначе нямаше да вършат работа, като почти всичко, което се измисля там ;-)

P.P.S. След последната неделя бях на косъм да се сдобия с напълно ново разбиране по отношение на забраните за каране на мощни мотори в града. Колебанието ми дойде, когато на Евлоги Георгиев точно до НДК видях три много красиви и мощни хонди, едната от които не беше с български номер и сигурно това беше решаващото за поведението на тримата мотористи на пътя. Нямаше рев, нямаше "яхане на вятъра", хората просто отиваха спокойно и безшумно нанякъде, където могат да си "яхат", без да съсипват настроението на всички около себе си. Можело значи - си казах тогава. Значи има и хора, които заслужават да имат правото да карат в града, защото движението им там носи само красота.

Сравнението, което ми дойде на ум в този момент, беше с кучетата в Германия. Там те ходят навсякъде със стопаните си - в луксозния бутик, в кафенето, в ресторанта - изобщо места, които тук е немислимо да бъдат посещавани от "нашите" кучета. Само че за десетките ми посещения на Германия, аз не съм чул и едно куче там да лае или да се зъби. Култура и възпитание - сигурно се попива от собствениците. Докато тук и кучетата ни са като мотористите ни - невъзпитани, зъбещи се и лаещи на поразия, когато им кажеш, че не са прави.

Така че заради общото ужасно ниско културно ниво все пак подобна преференция няма да има как да се реализира, а както и при всичко друго у нас, простаците ще им се присмиват. Затова, колкото и да ми е неприятно да гледам ограничения, продължавам да смятам, че най-правилното решение е забраната. Защото ограниченията на скоростта в града при тази полиция се измерват само в дребни банкноти, а възприемането на превишаването на нормите за шум като нарушение е далеч над възможностите на нашите полицаи.
цитирай
18. анонимен - Cool!
22.04.2008 12:28
Що не направиш като първата снимка пред огледалото, но само по цици?
цитирай
19. dinka - До анонимен Nо.18 - ha ha ha
22.04.2008 18:11
По цици и по каска не искаш ли?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dinka
Категория: Хоби
Прочетен: 993414
Постинги: 131
Коментари: 1856
Гласове: 3975
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031